Yazarlardan A Milli Takım yorumu
YAZARLARIN YORUMLARI
"FIFA HAREKETE GEÇEBİLİR"
GÜRCAN BİLGİÇ: "Hayal kırıklığımızı tamir eden bir sonuçla bitirdik Dünya Kupası'nı. "Kazanarak elendik" cümlesinin farklı seçeneklerini dinledik bizimkilerden. Sevinmedik mi, çoook… Acımız dindi ama ağrımız devam ediyor.
Montella için FIFA da harekete geçebilir! Arda'nın resitali sonrasında, böyle bir oyuncuyu daha fazla seyretmekten dünyayı mahrum ettiği için uyarı kararı alsalar, şaşırmayız. "Büyük oyuncu" ne demek gördük. Hükmetti maça, zaten ödülünü de aldı. Sonuç, TFF de Montella için değerlendirmesini, bu keyiften etkilenmeden yapmalı. "Antrenör ben miyim ki istifa edeyim" diyen Hacıosmanoğlu, zaten mesajı vermiş oldu. Dokuz rotasyon yapmış, yenilgiyi göze alarak sahaya çıkmıştı Amerika. Biz de yaptık ama yüreklerini koydu çocuklar, ekstradan Arda da vardı." [Sabah]
"DERS ÇIKARMALIYIZ"
ÖMER ÜRÜNDÜL: "Bu maçta hiç olmazsa prestijimizi kurtardık. Tabii ki bu galibiyet, hem ilk 2 maçta aldığımız kötü sonuçları hem de Dünya Kupası'nda grup sonuncusu olarak turnuvaya veda ettiğimiz gerçeğini silmez.
Bu Dünya Kupası'ndan mutlaka gerekli dersleri çıkarmalıyız. Öncelikle ben ligimizde ve takımlarımızın Avrupa maçlarında zaman zaman yeri geldikçe vurguluyorum, dünya futbolu atletizme dönmüş durumda. Onun için kesinlikle fizik ve kondisyon olarak güçlü olacaksın ve bunda devamlılık sağlayacaksın. Bir diğer önemli eksiğimiz de kolay pozisyon vermemiz. Bu da günümüz futbolunda handikap teşkil ediyor. Bunlar üzerinde çalışmamız gerekiyor. Ayrıca kalemize gelen duran toplarda her zaman tehlike yaşamamız da ayrı bir sorun. Son maçta en çok Salih ve Ozan'ı beğendim." [Sabah]
"DAHA FAZLASINI YAPABİLİRLERDİ"
OSMAN ŞENHER: "Milli takım denince akan sular durur. Bu çocuklara hepimiz güvendik. Kesinlikle onları eleştirmiyorum ama adım gibi biliyorum çok daha fazlasını yapabilirlerdi. Maalesef Türkiye Futbol Federasyonu’nun başka şeylerle uğraşması, insanlarla tartışmaya girmesi, A Milli Takım Teknik Direktörü Montella’nın kulüp teknik direktörü gibi davranması, oyuncu seçimlerinde yaptığı yanlışlıklar ülkedeki herkesi çok üzdü. Eleştiriler de bu yüzden yapıldı.
ABD’nin futbol federasyonunda antrenörlük yapan Fenerbahçe Kongre Üyesi Cömert Pehlivan diye bir kardeşimiz var. TFF en azından bu kişiyle temasa geçmeliydi. Ama araştırmadıkları ya da orada böyle bir Türk’ün görev yaptığını bilmedikleri için bu rezillikleri yaşadık. Hayaller kurduğumuz Dünya Kupası’na ilk iki maçta veda ettiysek bunun sorumlusu kesinlikle, motivasyonu bozan TFF ve yetersiz kalan Montella’dır." [Milliyet]
"CESARET VARDI AMA..."
MURAT ÖZBOSTAN: "Skorbordda 3-2 yazıyordu. Ama aslında tabelada başka bir şey daha vardı: "Geç kaldık." Türkiye bu turnuvada belki de ilk kez kendi gibi oynadı. Topa korkmadan sahip oldu, geri düştüğünde paniklemedi, oyunu bırakmadı. En önemlisi de kaybetmeyi kabullenmedi. İnsan ister istemez şu soruyu soruyor: Madem bunu yapabiliyorduk, neden daha önce yapamadık? Futbol bazen acımasızdır. Size en iyi oyununuzu, artık hiçbir şey değiştirmeyeceği gün oynatır. 90+8'de gelen gol, sadece bir galibiyet değildi. O gol; tribündeki binlerce Türk taraftarının "Hiç olmazsa böyle hatırlayalım" demesiydi. Futbolcuların birbirine sarılışında tur sevinci yoktu. Daha çok, yarım kalmış bir hikâyenin hüznü vardı.. Bu takım yeteneksiz değil. Aksine, Avrupa'nın en parlak gençlerinden bazılarına sahip. Sorun bazen kalite eksikliği değil; o kalitenin aynı anda sahaya çıkamaması. İlk iki maçta cesaret eksikti. Son maçta ise cesaret vardı ama zaman kalmamıştı. Belki de bu turnuvanın özeti tek cümleydi: Türkiye, elenmeden önce değil; elendikten sonra gerçek kimliğini hatırladı."
"ÜZÜNTÜM DAHA DA ARTTI"
İLKER YAĞCIOĞLU: "ABD maçından sonra üzüntüm daha da arttı. Montella'ya olan öfkemde. İlk iki maçta da bu şekilde oynasaydık, turnuvaya bu kadar erken veda etmezdik... Senin ne işin var topla oynamakla, rakip sahada oyunu oynamakla. Yapacağın tek şey bu maçtaki gibi oynamaktı." [Takvim]
"ACI BİR TEBESSÜM BIRAKTI"
GÜNTEKİN ONAY: "ABD karşısında galip gelmek yüzümüzde acı bir tebessüm bıraktı. Lider olarak bir üst tura çıkma potansiyelimiz varken böyle bir grupta sonuncu olmak gerçek anlamda çok büyük bir hayal kırıklığı. “Nasip değilmiş, kısmet değilmiş” edebiyatı ile bu Dünya Kupası’ndaki başarısız tablodan ders çıkaramayız.
Türkiye Futbol Federasyonu ve teknik ekip öncelikle başarısızlığı kabul ederek net ve somut bir durum değerlendirmesi yapmalı. Şu bilinmeli ki Milli Takım herkesin ve her şeyin üzerindedir. Kimsenin keyfi kararlarını bu millet taşımak zorunda değil." [Hürriyet]
"DERS ÇIKARMA ZAMANI"
MUSTAFA ÇULCU: "Dünya Kupası bizim için kısa sürdü ve bitti. Ancak biz bir futbol ülkesiyiz. Şimdi kavga, kaos, dedikodu, kriz zamanı değil, yaşananlardan ders çıkarma zamanı. Uluslar A Ligi'nde oynayacağımız İtalya, Fransa ve Belçika maçlarına az kaldı. Eylül ayı göz açıp kapayıncaya kadar gelir. Bugünden tezi yok birlik beraberlik içinde geleceğe odaklanmalıyız." [Sabah]

RESMİ: Real Madrid ayrılığı açıkladı! Dani Ceballos

Milan'dan Gonçalo Ramos için rekor bonservis!

Nico Paz Como'da kaldı! Real Madrid ile yeni anlaşma

Milan, Ramos için PSG'ye teklif yaptı

City'den rekor hamle: Anderson için dev bonservis

Barcelona yıldızı Pedri'den Julian Alvarez itirafı!

Manchester United'dan Nmecha atağı! Dev kulüpler sıraya girdi

Atletico Madrid'de anlaşma tamam: Le-Kang in

Ajax'tan Marc-Andre ter Stegen hamlesi

Real Madrid'den Nico Paz kararı: Geri alma maddesi devrede


















